603 440 969 (NJ), 774 374 784 (AJ)lada.petrankova@gatenachod.cz

Němčina – 4.ročník

Látka probíraná v týdnu od 30. března 2020

Kontrola domácího úkolu s vysvětlením a opakování podmínkových vět. Tagesablauf – dokončení obrázkového cvičení.

Dcv.: Přečtěte si prosím text Heute ging alles schief. (kopie v chatu na Skype).

 

Další cvičení:

Přeložte:

  • Kdyby ses učil, dostal bys určitě jedničku. (přít. čas)
  • Kdyby měli velké auto, cestovali by. (přít. čas)
  • Kdybychom jeli pomalu, neplatili bychom pokutu. (minulý čas)
  • Kdybyste si odpočinuli, nebyli byste unaveni. (přít. čas)
  • Kdyby včera nehrál fotbal, nezranil by se. (minulý čas)

 

Doplňovací cvičeníhttps://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a2/a2_kap2_verabreden.htm

 

Látka probíraná v týdnu od 23. března 2020

Vážení přátelé, velmi mě těší, že se nás na skypových hodinách sešlo více než minulý týden. Stále ale nejsme všichni, tak doufám, že se ostatní ještě přidáte. Probíráme novou látku a poslechnout si výklad je lepší, než samotné studium z učebnice. 🙂

Naše hodina bude opět ve středu od 18.30 hod.

——————————————————————————————————————————————————————————-

Kontrola domácího úkolu a připomenutí teorie podmiňovacího způsobu v přítomném a minulém čase. Nová látka: Podmínkové věty, způsoby jejich vyjádření (1. Spojka WENN a podmiňovací způsob 2. Vynechání spojky WENN 3. Opis SOLLTE + INFINITIV). Příklady. Konverzace: Tagesablauf – opakování slovíček.

Dcv.: Podívejte se prosím na 3. řádek obrázků na kopii Tagesablauf. Udělejte si prosím toto cvičení:

https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_b1/b1_k08_wuensche.htm

 

Další cvičení:

Tvořte podmínkové věty podle vzoru

Beispiel:

Er ist immer faul in der Arbeit. Deshalb bekommt er kein hohes Gehalt. 

Wenn er nicht so faul in der Arbeit wäre, würde er sicher jetzt ein hohes Gehalt bekommen. (Kdyby nebyl v práci tak líný, určitě by dostal vyšší plat)

  1. Meiner Frau passt der Rock nicht gut. Deshalb hat sie es nicht gekauft. (věta bude znít: Kdyby mé manželce ta sukně seděla, byla by si ji koupila.)
  1. Mein Nachbar benimmt sich sehr großzügig. Deshalb haben wir gute Beziehungen. (Kdyby se můj soused choval velkoryse, měli bychom dobré vztahy.)
  1. Vor der Kontrolle arbeiten alle Mitarbeiter sehr fleißig. Sonst bekommen sie den Laufpass. (Kdyby zaměstnanci před kontrolou nepracovali pilně, dostali by padáka.)
  1. Die Firma beschäftigt sich mit dem Automobilbau. Deshalb besitzen die meisten Arbeiter neue Autos. (Kdyby firma nevyráběla auta, neměla by většina zaměstnanců nová auta.)
  1. Er denkt nur an sein Geld. Er ist ziemlich geizig. (Kdyby nemyslel jen na svoje peníze, nebyl by tak lakomý.)
  1. FC Bayern München spielt sehr vorsichtig. Er verliert den Wettkampf.(Kdyby FC Bayern nehrál tak opatrně, nebyl by zápas prohrál.)
  1. Die letzten Marktprognosen sind nicht günstig. Deshalb führen die Banken neue Maßnahmen an. (Kdyby byly poslední prognózy trhu příznivé, nezavedly by banky nová opatření.)

 

 

 

Látka probíraná v týdnu od 3. března 2020

POZOR: Z důvodu vyhlášení nouzového stavu odpadá od 16. března prezenční výuka. To ovšem neznamená, že bychom němčinu neměli. Způsob výuky podrobně uvádím níže. 🙂

ROZVRH HODIN PRO OBDOBÍ NOUZOVÉHO STAVU

Vážení přátelé,

nastala situace, kterou nikdo z nás nepředpokládal a ani si ji nepřál, ale nezbývá, než se přizpůsobit. Vláda neustále zpřísňuje podmínky ve snaze zabránit šíření infekce a ochránit obyvatelstvo, měli bychom tedy spolupracovat.

Berme to pozitivně. Budeme mít teď všichni poměrně dost volného času, což je komodita, které se nám jinak většinou silně nedostává. 🙂

Získaný čas můžeme využít i k tomu, abychom se naučili něco nového. Tím chci říci, že prezenční výuka se sice konat nemůže, ale nic nám nebrání využít elektronickou cestu a individuální konzultace.

Postup bude následující:

I. Každý pátek budu provádět aktualizaci stránek (jako ostatně doposud). Budu zde vysvětlovat i novou látku, najdete tu gramatická cvičení a poslechy. Vás, milí studenti, žádám, abyste mi vypracovaná cvičení posílali ke kontrole mailem.

II. Protože živý kontakt je při studiu jazyka velmi důležitý, stanovuji níže uvedený termín pro „skypové hodiny“, které se budou konat po celou dobu nucené pauzy.

                                4. ročník: středa  18.30 – 19.30 (v případě potřeby i déle)

III. Individuální konzultace budou možné každé pondělí – termín je třeba dohodnout se mnou předem telefonicky nebo mailem.

Co udělat pro naše spojení přes Skype:

  1. Chvíli před prvním plánovaným spojením si najděte na mé webové stránce odkaz na „schůzku“. Kliknutím na tento odkaz https://join.skype.com/cGJC0eFMdDht se Vám otevře okno Skype, kde uvidíte název své skupiny (4. ročník).
  2. Já zahájím hovor již několik minut před začátkem naší hodiny. Jediné co musíte udělat Vy je stisknout zelené tlačítko (pravděpodobně pravý horní roh) „Připojit se k hovoru“.
  3. Vstup do konverzace budete muset ještě jednou potvrdit stejným tlačítkem „Připojit se k hovoru“ (pravděpodobně dole uprostřed).
  4. Pokud byl postup správný, budeme se vidět i slyšet. 🙂
  5. Při příštích hodinách už je postup jednodušší:
    1. Nemusíte se již proklikávat přes mé webové stránky.
    2. Přímo ve Vašem Skype kliknete na záložku „Chaty“, případně „Hovory“ a vyberete naši skupinu (4. ročník).
    3. Já budu hovor opět pár minut před začátkem hodiny zahajovat a Vy se pouze připojíte kliknutím na zelené tlačítko „Připojit se k hovoru“.
    4. Vstup do konverzace budete muset ještě jednou potvrdit stejným tlačítkem „Připojit se k hovoru“ (pravděpodobně dole uprostřed).

 

Úkoly a aktuality přímo na Váš e-mail

Nabízíme Vám k odběru automatický zpravodaj s novinkami a úkoly